A keresőoptimalizálás, a SEO új jelenségei

Guglizás Google-kereses

A piacvezetés bizonyítéka:  a Googlen való keresést guglizásnak mondjuk



A keresőmarketing egyik alrendszere a keresőoptimalizálás, angol rövidítéssel a SEO. (A Search Engine Optimization kifejezés rövidítése).

Régen, 10-20 évvel ezelőtt roppant egyszerű volt a jelenség magyarázata: hányadik helyen állsz a Yahooban vagy a Google keresőjében.

Aki használta a description és a keywords meta tageket, az jól elöl állt és kész. Később a linkek számolatlan számú begyűjtése volt a „menő”, ezzel lehetett előnyt szerezni az egyre inkább egyeduralkodóvá váló Googleban.

Ez a korszak a linkparkok virágzásának kora volt.
A linkek továbbra is fontosak, de mára a tartalom lett az egyértelmű király.

Keresővel keresünk  

Régen a Microsoft Explorer, az Altavista, a Netscape Navigátor vívott konkurenciaharcot, természetesen más-más eredményt biztosítva.
Mára a verseny lezárult.
Ma a Google a piacvezető, Magyarországon nem is annyira kicsit, hanem bőven 90% fölött birtokolja a keresések piacát.

A Microsoft az Edge motorjával, a Binggel állt elő és áll még talpon. A számítástechnikai elit Netscape-je totálisan lemaradt, legfeljebb az Opera keresőt említhetjük  meg, mint alternatívát.

A keresők hatása a SEO-ra, keresőoptimalizálásra 

Ma az internetes keresések mennyisége az asztali gépekről a mobil eszközökre tevődik át.

A keresőbe írt szavak helyét gyakran átveszi a mikrofonon keresztül feltett kérdés.
A válasz gyorsasága és helye is megváltozott.
Napjainkban a keresők úgynevezett helyi, térképes találatokat is adnak, vagyis a SEO során külön kell figyelembe venni a helyi és egyéb organikus találatokat.
Sőt az eszközöket is, hiszen a mai versenyképes honlapnak reszponzívnak kell lennie, vagyis bármely eszközön szépnek és okos megjelenésűnek kell lennie.

 A piacvezető Google egy-egy találati, eredmény oldala (result page) potenciálisan így épül fel:

  • 4 db. AdWords hirdetés
  • 3 db. térképes (helyi) találat
  • 10 db. Organikus találat
  • 3 db. AdWords hirdetés

Nagyon gyakori, hogy egy-egy roppant bevételt biztosító ágazatban a cégek mind a hirdetési terepen, mind a helyi találatok, mind az organikus találatok körében megküzdenek.

Ez persze igen komoly anyagi és szellemi hátteret kíván meg.

Egyébként az online marketing, benne a keresőoptimalizálás, SEO egy nagyon összetett, munkaigényes, erős felkészültséget igénylő munkává vált, kilépett a filléres tevékenységek közül.
A jelenségeket összegyűjtötte Önnek, a Pestinfo.hu olvasójának az Első Magyar Keresőoptimalizáló Verseny győztese:
> SEO

Ajánlom még a témában elolvasásra:

> Online ismeretterjesztés: a keresőoptimalizálás (SEO)

Vélemény, hozzászólás?